Kačna jama

posted in: Kačna jama, Raziskovanje | 0

Priprave na potop v Phare jezero

02.05.2011: Skozi B3G v Kačno jamo

V nedeljo zvečer je Miha prišel k meni na pivo. Ob uživanju pijače je debata padla na B3G in da bi drugi dan lahko skočila do Reke. Potem sem na spletu pogledal rečni vodostaj na Cerkvenikovem mlinu in Škocjanu, kar je pokazalo, da je Reka kar nizka z 0,6 m3/s. Čeprav je bila v nedeljo nevihta na Bistrškem, sva se odločila, da
naslednji dan vseeno greva v B3G na reko.

Zjutraj sem še enkrat pogledal rečni pretok in šokirano videl, da ravno zjutraj je Reka začela naraščat pretok in sicer iz 0,6 na 1,6 m3/s. Toda vseeno vsa v jamo štartala ob 10 uri in to z čolnom. Ob 11:30 sva prišla do okna nad reko, kjer sva morala še opremiti 70 m vertikalo. 12:30 pa sva dosegla Reko! Spodaj sva ugotovila, da je reka kar visoka in za napolniti čoln je bilo kar nekaj malega težav.

Miha na jezeru Phare

Na veliki steni na brzicah nama je vseeno uspelo napolniti čoln in takoj zatem sva presenečeno že veslala po velikem jezeru, ki ostro zavije v desno smer. Po cca. 100 m sva priplula do rta na koncu jezera in tam pojedla malico. V stropu nad jezerom sva videla kar nekaj kaminčkov toda, po vsej verjetnosti se vsi zaprejo.

Po povratku proti brzicam sva se usidrala še na drugi strani jezera in vzpela nekaj metrov više. Tam je zgledalo kot, da je okno in prehod naprej. Za se prepričat pa bi morala nabiti enih 5 svedrovcev toda jih nisva imela. Vrnila sva se nazaj na brzice in veselo potrdila, da skozi naše Brezno treh generacij prideš točno pred jezero Phare v Kačni jami. Spodaj je točno tako, kot so Logaški jamarji narisali na načrtu pred 13. leti.

Ob 16 uri sva pričela plezati proti površju, v dvorani nad reko 90 m višje sem pustil čoln in ob 19 h sva prišla ven iz jame. Celotna akcija je trajala od 09:30 do 19:30 ure (dobrih 10 ur).

To je na kratko vse. Zanimivo, da ravno v enakem času so v Kačni jami bili logaški jamarji z namenom preplezati 20m slap. Ma zaradi višjega rečnega vodostaja jim to ni uspelo. Naslednjo akcijo načrtujejo naslednjo soboto. Namen pa je preplezati slap in spraviti dva potapljača na pritočni sifon. Če bi povedali, da gredo v jamo, bi jim lahko pomahali z vrha slapu.

Raziskovala sta: Kristjan Rešaver in Miha Bernetič.

Zapisal: Kristjan Rešaver, JD Divača

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja